Alla inlägg under juli 2010

Av Camilla - 31 juli 2010 17:48

Ja, igår fredag då öste verkligen regnet ner. Visserligen var det uppehåll ibland men naturligtvis så lyckades jag vara ute med hundarna när ett av dessa skurar kom, passade på att at ett kort när jag kom hem.


Md tanke på att det var fredag och vädret inte var det bästa så blev det lite fredagsmys med en skål lösgodis. Hade tänkt att vara duktig denna helg och inte ha några snacks. Det hade jag visserligen inte men det blev godis istället  


Gott var det men det blev lite väl mycket, så jag åt inte upp allt. Här hemma i min Ica butik så har de tagit hem lite "amerikanska" drycker, nämligen Mountain Dew och Coca Cola Cherry plus Coca Cola Vanilla. Naturligtvis så måste jag bara prova. När det gäller Mountain Dew så hade de inte orginalet utan 2 andra som heter Code Red & Voltage. Kan tala om att jag tycker att Code Red smakar som Björnlim luktar och Voltage har en väldigt konstgjord smak. Ingen höjdare någon av dem enligt min mening och personligen kommer jag inte att köpa dem igen.

Då tycker jag att Coca Cola Vanilla och Cherry var bättre men jag gillar vanilla bättre än cherry.

   


Nu är det dax för mat, idag serveras det stekt lax med pressad potatis och romsås. Mums!    

Av Camilla - 29 juli 2010 20:40

Det var vad jag vaknade till imorse. Regnet störtade ner och det mullrade för fullt, väldigt mysigt. Kan ju inte påstå att jag hade någon större lust att kliva upp då det var lagom svalt i sovrummet och perfekt värme under täcket.


Men eftersom jag skulle jobba så var det bara att pallra sig upp. Som tur var så han regnet lugna sig innan jag skulle ut med hundarna, de är ju inte så väldigt förtjusta i detta väder.      Måste dock erkänna att jag var lat imorse pga av vädret och tog bilen fast jag inte har långt.  

Av Camilla - 28 juli 2010 21:57

Tänk vad det kan vara gott med hembakt och då även maränger. Hittade ett recept på väldigt goda maränger och väldigt lätta. Härligt knapriga på utsidan och sega som tuggummi på insidan. Har just nu en plåt i ugnen och jag kan tänka mig att de behövs som en extra sockerkick imorgon på jobbet.


För att göra dessa så behövs: 6 äggvitor och 3 dl socker. Väldigt enkelt att öka på eller minska.


Sätt ugnen på 150 grader. Vispa äggvitorna till ett fast vitt skum, rör ner sockret. Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper (storleken på marängerna avgör du själv). Grädda mitt i ugnen i ca 30-50 min, tiden beror på storleken och det gäller att hålla koll på färgen. De kommer inte vara vita utan vara lite bruna eller mycket. Beror på hur länge de är i ugnen.


Ät och njut!

Av Camilla - 28 juli 2010 06:48

  

Av Camilla - 27 juli 2010 22:22

Igår så blev det verkligen full fart framåt och även en hel del "dödande", då vi träffade Ayala och Sune med matte Therese. Ayala är ju en dotter till Kassi och har nu kommit upp i den höga åldern av 7,5 månader   . Men det gruff som var försvann snart och det fanns nog bara en hastighet på dem förutom på Sune som mest höll sig till sin matte.

Sune


Ayala     


Kassi & Ive försöker "döda" bytet Ayala. Tur att det bara är lek.

         


Kassi        

Av Camilla - 25 juli 2010 15:24

Lördag den 24 juli gick i utställningens tecken då jag packade bilen för att åka till WKKs utställning i Köping, denna gång var det Kassis tur och Ive fick följa med som sällskap. Men innan jag styrde bilen till Köping hämtade jag upp Carina R och hennes greyhound Blacki. Vi åkte redan kl 7 på morgonen även om vi inte behövde men det var väldigt skönt att komma till utställningsplatsen i god tid och inte behöva stressa.


Först ut för dagen var basenjivalparna som gick i en annan ring än de vuxna, har inte riktigt kolla på vilka som var anmälda men vinnande ur duellen blev Enigma Just Watch Me "Justin" och hans syster Enigma After Me Please "Yra" blev BIM. Justin avslutade dagen med att ta sitt femte BIS-valp på en kennelklubbs utställning. Grattis!


Efter valparna var det dags för Blacki att entra ringen. Både jag och hans matte hoppades att han skulle få ett ck, då han saknar ett cert för att kunna bli champion. Tyvärr så fick han inte det men ett hp blev det och han blev bästa veteran i rasen. Naturligtvis så stannade vi så att han kunde entra den stora ringen och tävla mot alla BIR veteraner. Det blev ingen placering denna gång men han så mycket fin ut.


Nu var det dags för de vuxna basenjisarna, då Kassi är för rund så räknade jag med att få en tvåa på henne och kände att om hun skulle få en slät etta så skulle jag vara mycket nöjd. Men det gick mycket bättre än så! Kassi vann sin klass och fick ck, hon slutade därefter som 2a bästa tik. Är mycket nöjd med detta resultat men jag måste erkänna att jag samtidigt är besviken och irriterad på ringsekreteraren. Efter att jag och Sofie L hade visat upp våra tikar i bästa tik klassen så ställer han sig framför oss och ska berätta vem som vunnit. Och han säger "Etta med cert blir nr 265", jag tittar ner på min nummerlapp och ser att det är ju jag och Kassi. Gissa om jag blev förvånad och glad, jubel hörs från folk utanför ringen. Men vad händer? Jo, han lämnar rosetten till Sofie och Kayla. Han har sagt fel nummer! Helt ok att komma tvåa men jag tycker att han kunde ha bett om ursäkt, det är ju ändå mänskligt att fela. Även tjejen som skrev kritiken hade hört mitt nummer, då hon hade fyllt i all Kassi fått certet.

Men någon gång ska väl Kassi lyckas ta sitt första cert.

BIM & BIR


Kassi i rörelse



Något som Kassi hade en hel del av i alla fall denna dag var bus i kroppen, hon busade även framför domare som skrattade åt henne    Hon är bra go min lilla Kassi.

             


Denna still är nog Ive i ett nötskal, hon har lagt upp rumpan på Kassi och sedan låg hon där och drack vatten.

  

Av Camilla - 23 juli 2010 21:38

Gillar blommor och att ta kort, så nu delar jag med mig av de kort som jag tagit på blommor. Titta och njut.


   


    



                   

Av Camilla - 18 juli 2010 11:52

Igår bar det av till Alfta i Hälsingland för hundutställning, denna gång hade jag bara anmält Ive och jag hoppades naturligtvis på att hon skulle kunna ta sitt sista cert för att därefter bli champion. Nu blev det inte så men hon fick ck och blev 4 bästa tik. Detta är jag ändå nöjd med, det kunde ju ha gått sämre. Jag fick även visa Elisabet S ena han valp, en brindel kille på 6,5 månader. Mycket gullig kille!

BIM-Valp Senjisfinx Nubia "Nubi" & BIR-Valp Enigma Just Watch Me "Justin"


BIM Ch Enigma Black Magic "Pajaz" & BIR Khani's Midnight Star "Kayla" 


Så här trött var Ive när vi hade kommit hem


Justin lyckades mycket bra denna dag och blev Best In Show Valp.  Även Kayla lyckades mycket bra i finalringen och slutade som BIG-1. Grattis till alla vinnarna. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards