Alla inlägg under januari 2011

Av Camilla - 31 januari 2011 15:21

  


Då var denna dags lunch uppäten och den var god. Det blev Bananfyllda Lövbiffar som serverades med matvete och sallad. Receptet hittade jag i Viktväktarnas kokbok, Familjekokboken. I receptet stod det att man ska servera med potatis men jag valde matvete istället, dock så är nog potatis mer mättande. Finns mycket gott i den, om det är någon som vill prova detta så kommer receptet här.


Bananfyllda lövbiffar 4 port

8 skivor lövbiff

1 tsk salt

1 krm svartpeppar

1 tsk olja


Fyllning:

2 bananer

1 röd paprika

1 kuvert saffran

1 krm citronpeppar

0,5 tsk salt


Skala och mosa bananerna. Kärna ur och finhacka paprikan. Blanda banan, paprika, saffran, citronpeppar och salt. Krydda köttskivorna och fördela fyllningen på dem. Vik ihop och fäst med tandpetare. Stek biffarna i olja i en stekpanna 1,5-2 min på varje sida. Servera med bakade potatishalvor och sallad.


Smaklig måltid!



Av Camilla - 31 januari 2011 12:56

...mot kilona det vill säga. Att bo borta på hotell i 13 veckor och inte kunna laga egen mat har inte gjort det bästa för min vikt och figur, så nu känner jag att det är dax att göra något åt det. Om jag vinner kriget har jag ingen aning om men jag hoppas det. Ca 16-18 kilo ska bort, har klarat det tidigare så vi får se hur det går denna gång. Svårast blir att få bort sötsuget och ställa om hjärnan, ska försöka att inte äta godis och snacks på minst 2 veckor. Klarar jag det så borde suget vara borta. Håll tummarna nu. 

Av Camilla - 30 januari 2011 21:26

Nu börjas det, om jag inte hittar mina hundar så är det bara att kolla solfläckarna i lägenheten.


    

Av Camilla - 29 januari 2011 20:30

Nu var det ett tag sedan jag skrev något, men förra lördagen åkte jag till Jeanette i Norberg (Kennel Twigas) för att titta på hennes valpar. De var helt underbara.


                        

Av Camilla - 16 januari 2011 21:33

Igår, lördag, bar det av till Fagersta för att besöka Feather (e. SE UCH Senjisfinx Legolas - u. Yulara Kassia). Kan lova att det blev ett kärt återseende, det är även så roligt att se att hon kom till rätt hem. Hon var kvar hos mig tills hon var 6 månader och det var nära att hon fick stanna kvar, men så blev det inte. Hon är verkligen en go och glad tjej, som har samma bus i kroppen som sin mamma Kassi. Som tur var kom jag ihåg kameran så att jag kunde ta lite bilder. Innan vi gick in så passade vi även att ta en skogspromenad tillsammans, mycket trevligt då hundarna hade möjlighet att springa av sig och busa.

På språng....


Ive tog sig en tur in i skogen


Godis utdelning i form av ost


Spökhundar? Nja, men i alla fall lysande ögon


Feather   Kassi & Feather 

Feather med lillhusse Christoffer


                     

Av Camilla - 9 januari 2011 12:25

Eller rättare sagt hon har varit det sen den 26 december. Kassi's syster Thella födde 3 små bäbisar, en röd/vit tik, en svart/vit tik och en svart/vit hane. Ska bli väldigt spännande att se dem när de blir större. Vart sinns valparna? Jo, hos Monica i Västerås, Kennel Yulara. Fick två bilder på valparna från Monica och naturligtvis så lägger jag dem här på bloggen.

    



Av Camilla - 8 januari 2011 22:24

Även idag så blev det en hundträff, hela 16 hundar av olika sorter och storlekar tog sig runt på en promenad med sina mattar och även en husse. När jag gick hemifrån stod termometern på -6, när jag kom hem var det -2. Denna gång kom jag i alla fall i håg kameran. Måste säga att det är så otroligt roligt att se alla olika hundar funka så bra ihop, både tikar och hanar.


     

              

                               

Av Camilla - 8 januari 2011 11:10

....med bilder från basenjipromenaden. Dessa kom från Monica som hade ordnat promenaden, tyckte att jag behövde lite relevanta bilder till bloggen   

Tack Monica för dessa. Här går det verkligen att se vad vi kämpade med och speciellt våra hundar.


Neo (Kassi's halvbror) kämpar sig igenom snön, han avvek från spåret.

  

Fikapaus, den bruna fläcken under Kassi är en filt som de skulle kunna ligga på men den blev full med snö ganska så fort.

      

Gruppbild i slutet på promenaden 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards