Alla inlägg under februari 2011

Av Camilla - 22 februari 2011 09:36

Ännu en vecka har passerat och räknade med att det inte skulle ha gått så bra då jag har stoppat i mig lite av varje och ibland även lite för mycket. Gott har det dock varit. Jag räknade med att jag skulle stå stilla och i värsta fall ligga på plus men tji fick jag när det visade sig att vågen stod på -0,5 kg!

Känns hur bra som helst, det betyder nu att jag har gått ner 1,7 kg på 3 veckor. Visst skulle det kunna gå fortare och jag skulle säkert kunna tappa mer per vecka men jag tycker att 0,5 - 1 kg är lagom. Det får inte gå för fort.

Av Camilla - 21 februari 2011 19:09

Ja, det har vi och inte av vem som helst utan av Kassis dotter Feather. En ur mysig tjej med massor av energi. Hon kommer att vara hos mig på besök ett tag då hennes familj har lite mycket för stunden. Visst är hon väl för söt?


    

Av Camilla - 21 februari 2011 18:59

Satt framför tv:n och zappade, vilket gjorde att jag hamnade på Tv4 Sport. Faktiskt en kanal som inte bara visar sport vilket man kan tro. Just då var det ett program som heter Operation Repo, handlar om ett gäng som hämtar bilar när köparna inte sköter sina betalningar. Har zappat och sett lite av detta program förut men idag så fick jag mig ett riktigt gott skratt.


Den första repon som jag ser är hur de ska beslag ta en italiensk vespa. Det är väl kanske inte så roligt men att se ägaren och hans flickvän komma klädda som bikers. Det var något att skratta åt. Tyvärr så hittade jag inget klipp av detta på You Tube. Men jag hittade nästa repo på You Toube, kan bara säga kolla klippen. Lovar ett gott skratt.


Av Camilla - 20 februari 2011 19:12

Jag har en hel del bäddar runt om i lägenheten till mina hundar, som faktiskt används när de inte bestämmer sig för att ligga i sängen eller i soffan. Men av någon anledning så dög det just nu bara med den bädd som ligger på min säng förstunden, har precis svabbat golvet. De är ju för goa!'


  

Av Camilla - 15 februari 2011 18:00

Ännu en vecka har passerat och det var dax att ställa sig på vågen igen imorse. Även denna gång visade vågen på minus, inte lika mycket som förra veckan -4 hg. Inte illa pinkat tycker jag, detta betyder att jag har tappat 1,2 kg på två veckor. Känns hur skönt som helst och mer ska det bli. Bara att fortsätta och kämpa på.

Av Camilla - 11 februari 2011 09:48

Ja, eller nästan i alla fall.Vädret igår var perfekt för bakning och städning men inte för att vara ute. Skönt att jag kunde hålla mig inne och inte behövde gå ut mer än nödvändigt (det vill säga när hundarna behövde ut).


Passade på att baka lite, det blev kanelbullar (som jag inte har bakat på hur länge som helst), smarta kakor (ja, de heter så) och en polsk äppelkaka med maräng. Tyvärr blev inte äppelkakan som jag tänkt mig, men jag hade aldrig gjort den förut och om man inte provar så får man ju inte veta.


    

Av Camilla - 8 februari 2011 23:23

Yes, jag vann kampen mot kilona denna vecka. Vågen visade på -0,8 kg imorse. Mitt mål är att tappa mellan 0,5-1kg per vecka, ganska så lagom och nog det mest hälsosamma. Nu börjar en ny vecka och förhoppningsvis vinner jag även nästa tisdag.   

Av Camilla - 8 februari 2011 23:15

I söndags bar det av till Västerås för att titta på Kassis systerbarn på kennel Yulara. Måste säga att jag tyckte att det var extra roligt att se dessa små liv då de är syskonbarn till min egen hund plus att deras pappa kommer från bushen i Congo. Inte blev jag besviken heller för de var hur söta som helst, svansarna gick för fullt och det joddlades för fulla muggar. En del kort blev det naturligtvis.


                          

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards