Alla inlägg under mars 2011

Av Camilla - 27 mars 2011 11:12

I går bar det iväg till Västerås för ett restaurangbesök tillsammans med min mamma och pappa, de firade sin 39:de bröllopsdag! Inte illa pinkat med tanke på att det är många som skiljer sig nu för tiden.


Jag hade fått äran att bestämma vilken typ av mat som vi skulle äta och jag kände för Libanesiskt och restaurangen blev därmed Ceders. Ingen stor restaurang men trevlig och mysig. Hur ska jag beskriva maten ??

Kan bara säga mmmmmmmmmmmmmm. Hur gott som helst, jag kan verkligen rekommendera er att äta här. Men boka bord först, för de avvisade flera stycken pga fullbokat.


Passa på att besöka hemsidan, för att se vad de har att erbjuda. De serverar även lunch. http://ceders.gastrogate.com/


Av Camilla - 26 mars 2011 15:43

Har idag sett Paranormal Activity 2, började se den redan i går men jag ville inte se klart den under kvällen när det var mörkt eftersom jag vet hur högt jag hoppade av ettan.


Första filmen gjordes för 15 000 dollar, inte mycket pengar om man tänker på hur mycket det kostar att göra en film i USA. Ettan i min mening var bättre men det var inget fel på tvåan. De är ju filmade som dokumentärer vilket ger dem en mer realistisk känsla. Inte använder de sig av en massa "läskig" musik heller, tycker själv att de är gjorda på ett bra sätt. Enligt IMDb kommer det även en trea under 2011, får väl se om den är bra eller inte.


För er som gillar den skrämande känslan så kan jag rekommendera dessa filmer.


Av Camilla - 25 mars 2011 17:27

Kungen är död, ja lejonkungen Juma. Han bodde på Pittsburgh zoo tillsammans med sin drottning Shiba. I hela 21 år var det tillsammans, en riktig kärlekshistoria.


Mer om denns historia hittar ni på:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12780159.ab

Av Camilla - 21 mars 2011 19:18

Nä, ibland är det verkligen inte lätt att heta Ive.


Då jag har varit ledig idag passade Michelle och jag att ta en playdate i hänget med hundarna. Och en sak är då säker att våra hundar uppskattar dessa träffar, de har ju vuxit upp tillsammans. Hade i alla fall kommit i håg kameran denna gång och tänkte passa på att ta lite actionkort på hundarna. Alltid roligt att ha, vad jag inte visste var att Ive skulle råka ut för en del anfall.


Attack nr 1 stod Kassi för

                       

                           


Hade tänkt få lite fina bilder på Ive när hon springer mot mig. Vad jag inte tänkte på när jag ropade på henne och började fota var att Julia (allmänt kallad Ulla) låg nästan brevid mig.


                                           

Inte lätt med såna kompisar   

Av Camilla - 17 mars 2011 11:38

Har man en tokig hund så har man. Är det något som Ive gillar så är det att springa och det märks verkligen när jag är ute med henne och hundarna får rusa av sig.


Tyvärr så taggar hon dock igång på ljud och rörelser. Har idag varit ute och tagit en promenad med Michelle och hennes hundar, hur roligt som helst tycker Ive och Kassi. Men på det stället som vi gick kan Ive se bilarna på ett ställe vilket gjorde att hon fick gå kopplad en bit. Hon fick sedan springa av sig men blev kopplad på ett nytt ställe då det är i närheten av någon typ av fabrik. Denna "fabrik" brukar det smälla om och detta ljud taggar Ive igång på och springer i full fart mot, det går inte att få stopp på henne. Hon kommer tillbaka men det tar ett tag.


Vi fortsatte åt vårat håll och hon fick springa lös igen. Ser en parkerad lastbil (liten) längre fram och vi svänger av över fälten. Allt går bra tills vi hör ett pipande, det är lastbilen som börjar backa! Gissa vem som går igång på detta ljud. Ni gissar säkert rätt, Ive och hon är lös. Lastbilen kör iväg och där försvinner Ive. Hon kommer dock tillbaka men hur långt efter hon springer vet jag inte hon är i alla fall bra flåsig. Nu ligger hon i fotöljen och sover.

Av Camilla - 16 mars 2011 13:04

Då var vi ensamma igen, Feather har åkt hem till sin familj. Vet inte vem som blev gladast, hon eller familjen   


Det joddlades ganska så bra i trappan när de var på väg ner i alla fall.


Ive sitter på sin favoritplats med sin väldigt speciella stil.

  

Av Camilla - 15 mars 2011 08:34

Jaha ja. Ännu en vecka har passerat men denna gång gick det inge bra. Det har blivit för mycket fika denna vecka och det märktes på vågen. Det blev +5 hg, men det är inget som jag inte klarar av att få bort. Bara att ta nya tag denna vecka och hoppas på bättre resultat nästa vecka.

Av Camilla - 14 mars 2011 21:20

Ja, vad ska man säga. Mitt vardagsrumsbord har varit med om en hel del sen Feather kom på besök. De flesta dagarna står det inte där det ska stå och mattan ligger inte på plats.


Vad beror detta på? Jo, det ska jag tala om. Feather och hennes mamma Kassi har världens race i vardagsrummet! Runt bordet, upp i soffan, springa fram och tillbaka och sedan ett antal varv runt bordet igen. De flesta dagarna hamnar bordet tillslut framför fönstret.


Feather har nu upptäckt att det går väldigt bra att se ut genom fönstret om man sitter på det.

      Oj då, har du upptäckt mig?!

Försöker flörta sig ur det hela.

  

Kassi säger att hon inte har något med detta att göra och går sin väg.


Idag så hade Feather kommit på ett nytt sätt att använda bordet på. Solning pågår!

Dock så fanns det mer sol nere på golvet men det var väl skönare att ligga på bordet.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards