Alla inlägg under maj 2011

Av Camilla - 22 maj 2011 21:08

Hittade denna gulliga filmsnutt på YouTube och kunde inte låta bli att lägga ut den här. Enjoy!


Av Camilla - 17 maj 2011 11:33

                             

Av Camilla - 17 maj 2011 11:18

Efter en lång lördag och en god natts sömn, så var det dags för söndagen. Direkt efter frukost startade dagen  med en morgonpromenad och tipspromenad. 

    


Det var inte bara vi människor så skulle tävla utan hundarna hade även uppgifter som de skulle göra. Skämmas och.... 


High ten var ett par av de övningar som skule göras.


När vi var tillbaka var det dags för Mia att berätta om den resa hon och hennes man Lasse gjorde till Congo, för att se basenji. Även om jag har hört och sett denna presentation förut så var det lika roligt denna gång att höra henne berätta och se bilderna. Sedan var det dags för lunch eller rättare sagt brunch, även denna gång gick det inte att klaga på maten. Allt var hemlagat och ekologiskt.

Självklart vart det prisutdelning för tipspromenaden och jag hade lyckats med att få 10 rätt av 12! Även hundarna fick pris för sin prestation, de blev nämligen bedömda när de gjorde sina övningar. Beroende på hur de lyckades så fick de mellan 1-3 poäng, det var 12 stationer så max poäng var 36. Kassi skrapade ihop 14 poäng medans Ive fick ihop 21 poäng och kom 2:a. Men vi höll första platsen inom familjen då det var Kassi's dotter Ayala som tog hem segern med hela 29 poäng. Det började bli dags att dra sig hemåt men Therese och jag bestämde oss för att ta en promenad  i skogen först så att hundarna fick springa lösa, kan tala om att det behövdes (i alla fall när det gäller Ive).

         

Blev lite hopp över en tunn stam också, kolla in höjden på Ives hopp!


Ive


Kassi     


Ayala  

 

Det var en riktigt rolig, trevlig och underbar helg. Tack alla som var där och speciellt tack till Mia och Monica som anordnade denna helg.

Av Camilla - 17 maj 2011 10:54

Dagen slutade inte när vi kom fram till boendet, först checkade vi naturligtvis in och fick se vart vi skulle bo.

  

Rummet som Therese och jag delade med våra hundar.

Efter detta var det dags för fika och en presentation av alla som var där, många kände jag igen men det var även många nya ansikten.

     


Hedda med Kassis systerbarn.


Efter fikat var det dags för mer aktiviteter, staffet! Vi blev upp delade i 6 olika lag och fick tävla i 4 olika grenar. Boll mellan knänen...


3-bens race......


Ägg på sked....  


och klä på hund en tröja. Snabbaste laget vann.  


Stilstudie av Therese och Ayala när de springer tillbaka.

  


Efter alla aktiviteter var det dags för lite vila och jag kan garantera att både hundar och människor var trötta.

  


Dock så var det ju inte slut där, kl 19 serverades det middag, en härlig buffé med massor av god mat. Även under middagen var det aktivitet, denna gån en frågesport om Yulara. Mycket uppskattat.  

Av Camilla - 17 maj 2011 10:26

För ett antal månader sedan damp det ner ett mail i min mailkorg. Det var en inbjudan från Mia och Monica, kennel Yulara, som skulle fira att de har haft basenji i 50 år. Mängder av folk var inbjudna, gamla och nya Yulara-ägare, uppfödare, gamla och nya vänner och bekantskaper. Självklart så ville jag vara med på detta, vilket innebar att min lördag (14 maj) startade kl 3 på morgonen när väckarklockan ringde. Vid kl 5 bar det av till Ransta för att hämta upp Therese och Ayala, som också skulle med. Därefter började vi vår färd till Läckö Strand, det tog sin lilla tid men vi passade på att stanna efter vägen för att ta en fika, mycket behövligt med tanke på när jag gick upp. Firandet började vid Läckö Slott med att vi gick en promenad, hela 41 basenji fanns på plats.

 

Promenaden började med en runda runt slottet och utsikten var underbar.

    

Även Ive & Kassi gillade utsikten. 

Sedan fortsatte vi upp i skogen och vi hade vattnet på höger sida hela tiden. Vid kl 11.30 stannde vi för rast och lunch, solen sken & det kunde inte vara bättre.

                 

Efter ca 3 timmar var vi framme vid bilen igen och resan gick vidare till vårt boende vid Läckö Strand http://www.lackostrand.se/. Jag kan verkligen rekommendera detta, bra boende, service, personal och mat. 


Av Camilla - 10 maj 2011 15:38

I söndags på morgonpromenaden var kameran med och förutom de kort som kan ses i förra inlägget så lyckades jag ta ett par på Kassi och Ive.


      


  

Av Camilla - 10 maj 2011 15:33

På detta väder, helt underbart. Både idag, igår och helgen som varit. Förmiddagen ägnades åt att umgås med min studiegrupp i stadsparken, hade med mig flickorna och det blev en del skratt från oss då de fösökte jaga änderna som var på friarstråt. Sen var det ekorren som sprang förbi mitt framför deras nosar, inte lätt att vara hund och sitta fast just då. I söndag spassade jag på att ha kameran med mig när jag gick morgonpromenaden.


Hittade bland annat detta träd med sina vackra vita blommor...

   


Hittade sen en stor gran med massor av blivande kottar.....

   

Och efter som det är vår så fanns det även en lite vår blommor, vad sägs om pingstliljor och tussilago?

      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards