Alla inlägg under augusti 2011

Av Camilla - 25 augusti 2011 09:54

Ja, att politiker inte alltid är så smarta det kan nog de flesta människor skriva under på. Men hur de tänkte i Piteå när det skulle bygga sitt utsiktstorn, det kan man ju verkligen fundera på. Om man inte har tillräckligt stor budget att bygga ett högre torn så kanske man ska vänta tills man har en större budget, eller?!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13516684.ab

Av Camilla - 24 augusti 2011 16:04

Dagens promenad på förmiddagen gick till gruvan, eller rättare sagt jag åkte bil upp till gruvan med hundarna och gick sedan en promenad med Michelle och hennes hundar i skogen.


Vi gick upp till Finntorpsbrottet så att Ulla kunde bada, mina flickor tänkte dock inte gå ut i vattnet.


Finntorpet

  

Hera och Ulla

  

Ulla badar

  

Kassi och Ive spanar

  

Lite för nära vattnet tyckte Ive

  

Kassi  

Av Camilla - 21 augusti 2011 21:01

I går hade ännu ett år passerat sen jag föddes på Västerås BB, f*n vad åren går fort. För er som inte har fyllt så många år än kan jag tala om att åren går fortare ju äldre man blir, dock så är det ingen katastrof att bli äldre. Det är inget konstigt att fylla 30, åren fort sätter att gå och man överlever. Vet inte riktigt hur jag kommer att känna efter att jag fyllt 40 men det återstår att se   


Även om 40 strecket närmar sig med stormsteg så hade jag en bra födelsedag igår med trevligt sällskap och massor av tårta   . En del presenter blev det också och de tas tacksamt emot, speciellt när jag fick så fina presenter.

Av Camilla - 18 augusti 2011 20:40

Nu är det färdigt, mina valpplaner för i år det vill säga. Min lilla gosa Ive ska paras med den stiliga hanen Pajaz, eller SE & FI UCh Enigma Black Magic som han heter i stamtavlan. En hane som jag har gillat sedan han var valp. Troligen börjar Ive löpa i slutet/början på september/oktober, det vill säga om hon tänker löpa som hon gjort tidigare. Men innan det blir någon parning så ska Ive till veterinären för en höftledsröntgen, denna kommer att ske den 25 augusti. Bara att hålla tummarna att det går bra, men jag tror nog det. Tack Sofie & Madelene, Kennel Enigma, för att jag får använda Pajaz till Ive. Mer information om kullen hittar ni på www.missamazings.com


 

Av Camilla - 11 augusti 2011 21:07

Här bakas det   , inte tårta men chokladmuffins. Tänkte att jag skulle piffa till dem så det blev små marsmallows och mörk choklad med apelsinsmak. Tycker att det verkar jättesmarrigt, så vi får väl se hur det smakar.


Muffinsen innan de åkte in i ugnen:

 

Färdiga muffins:

 

Av Camilla - 11 augusti 2011 18:44

Efter att ha varit på LC träning för några veckor sedan kan jag bara säga att mina hundar behöver munkorgsträning. Inte så mycket Kassi men Ive behöver det, vet inte hur många kullerbyttor hon slog för att få bort munkorgen. Dock så sprang hon väldigt bra mellan dessa. Därför har jag slagit 2 flugor i en smäll.


För att springa Lc så behöver hundarna ha en bra kondition och ett bra sätt att träna upp denna är att cykla med dem. Även ett perfekt tillfälle att träna med munkorg. Har hunnit med detta två gånger nu och det går bättre och bättre med Ive. Idag försökte hon bara ta av sig munkorgen 2 gånger. Det går framåt, förhoppningsvis kan hon springa utan att bry sig om den snart.

Av Camilla - 7 augusti 2011 20:34

Surfade runt lite på YouTube och hittade ett gammalt klipp från La Ink. I detta avsnitt är det en kille med basenji som ska tatuera sig. Hunden har en fläck på ryggen och killen vill ha denna fläck som tatuering.


 

Av Camilla - 7 augusti 2011 20:21

Nej, inte denna gång men en massa regn! Tur att jag har 2 hundar som kan konsten att slappa när det är sådant här väder. Kan tala om att de inte hade någon lust att gå ut, fick dra ut Ive från porten när hon såg att det regnade. Men ut kom vi och det blev en promenad i alla fall. Var vi torra när vi kom hem igen? Nej, skulle inte påstå det   . Men med tanke på hur solen har gassat de senaste dagarna  eller rättare sagt veckorna så klagar jag inte på att det har regnat idag. Har varit en riktigt skön dag. Passade på att baka lite, blev en kokoskaka och en saffranskaka. Lite små kakor är det tänkt att bli också men det blir inget mer bakande idag, får se om jag kanske fixar det imorgon. Det blir i alla fall gjort denna vecka då jag börjar jobba igen nästa vecka. Har hunnit med en hel del slappande i soffan under dagen inte helt fel. Har även passat på att se en film, nämligen "I'm number four". Personligen så gillade jag den, en underhållande film.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards