Alla inlägg under oktober 2011

Av Camilla - 28 oktober 2011 21:41

I've had my blog for about a year and a half now, during this time I have always been writing in Swedish. Now I have decided that some of the posts will be written in English. Why you might wonder. Well, Ive is hopefully pregnant and as I have some friends who do not speak Swedish, I thought it might be fun or them to read about this as well.


On October 10th Ive was mated with Pajaz and she hopefully will have a litter of puppies on December 12th.

I will know for sure if she's pregnant on November 11th when I take her to the vet for an ultrasound.

Keep your fingers crossed!


 

Av Camilla - 21 oktober 2011 20:04

I dag är det väl ingen som kan klaga på vädret, hoppas jag i alla fall. Hos mig har i alla fall solen varit framme hela dagen och det har varit en underbar höstdag. Förutom att jag känner mig riktigt duktig idag då jag har städat lägenheten (hatar och städa), så passade jag på att ta en härlig promenad med flickorna. Kameran fick också följa med så ni får se en del av resultatet här i bloggen. Träffade på Carina och hennes greyhound. Den ena av tikarna,Sobers Dhelia (hon har 3 tikar och en hane) fyller hela 12 år på onsdag! En pigg gammal dam är hon, svårt att tro att hon blir 12 år.


   

En förhoppningsvis dräktig Ive.

  

Kassi funderade vad jag höll på med

  

Härlig höstgul

  

I skuggan låg frosten kvar fast klockan var runt 14.30 på eftermiddagen

          

Av Camilla - 20 oktober 2011 16:27

Känner att jag måste få ur mig detta, jag önskar verkligen att jag hade en egen tvättstuga i min lägenhet! Är det något jag blir irriterad på så är det folk som inkräktar på min tvättid. Det är nu andra gången detta händer mig och jag kan tycka att det är repektlöst, det är en sak om personen som ska tvätta efter mig frågar om jag är färdig och frågar om det går bra att hon/han börjar även om deras tid inte startat.


Hade tvättid idag mellan klockan 13 och 16, hade visserligen inte så mycket och var färdig runt halv 3. Då var all tvätt i torktumlaren och torkskåpet, kommer ner till tvättstugan igen ca 16.10 för att ta hand om min tvätt och vad ser jag?! Jo, en kvinna som plockar ur sin tvätt ur maskinerna. En tvätt tar minst 40 minuter, vilket gör att hon har börjat innan hennes tid har börjat. Det är tydligt att man måste sitta och vakta i tvättstugan för att folk inte ska ta maskinerna hur som helst eller ha något i maskinerna hela tiden. Hennes tid är mellan 16-18 och hon la inte in någon ny tvätt innan hon gick. Jag hade tänkt säga till henne men hon hade sin unga dotter med sig och jag ville inte ha något tjafs framför henne (om det nu hade blivit något).


Vad anser ni, är det ok att börja tvätta på någons tvättid utan att fråga bara för att det inte ligger något i maskinerna? 

Av Camilla - 18 oktober 2011 17:44

I dag har höstrusket verkligen slagit till, det har varit grått, blåst och regnat hela dagen och det håller fortfarande i sig.     Jag gillar alla våra årstider och tror att jag skulle bli väldigt uttråkad om det var sol och värme hela tiden. Även om det inte är skoj med detta rusk så har det ändå sin charm. Varför inte tända lite ljus och bädda ner sig i soffan med en kopp te och en bra bok. Inte helt fel enligt mig, sen har vi ju även de höstdagar där solen skiner för fullt och det är helt underbart. Passar på att lägga till en bild på Kassi som njuter av höstsolen i soffan. Gissar på att det är fler än jag som har hundar som letar efter dessa eftertraktade solfläckar.

 

Av Camilla - 17 oktober 2011 21:19

Kan inte låta bli att lägga ut denna gulliga sekvens på bloggen!


Av Camilla - 17 oktober 2011 21:13

har det hänt på sista tiden och därför har det heller inte blivit några inlägg. Har mest jobbar och det är inte något att blogga om.


Något som har hänt är att Ive har varit på date hos Pajaz, så om allt går som det ska så kommer det att födas basenjibebisar hos mig den 12 december. Om hon nu är dräktig så kommer det att bli fler inlägg. En del kommer nog att bli på engelska så att mina utländska vänner kan följa kullen. Pajaz levde upp till mina förväntningar och var en mycket trevlig hane som gärna gosade. Ska bli hur spännande som helst att se vad det blir. Än så länge är det bara en vecka sedan hon parades men jag har lyckats inbilla mig att hon redan har lagt ut i midjan.


      

Av Camilla - 1 oktober 2011 20:13

Under veckan som varit har det cirkulerat en massa söta och roliga bilder på Facebook. Kunde inte låta bli att ladda upp en del av dem och dela med mig av dem här. Håll till godo och få ett gott skratt eller en söt rysning.



  




  



  



    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards