Alla inlägg under juli 2012

Av Camilla - 15 juli 2012 21:59

Nu har äntligen bloggplatsen fått en app så naturligtvis måste jag testa att göra ett inlägg med telefonen.

Av Camilla - 13 juli 2012 18:11

Oj, vad tiden går fort. Det har inte blivit många inlägg här på bloggen men här kommer i alla fall en uppdatering. Två utställningar har jag hunnit med först bar det av till Alfta och kennelklubbens utställning. Vädret har ju inte varit det bästa under denna sommar så det var lite svårt att veta hur och vad som behövde packas. Som tur var så blev det uppehåll under dagenmen regnet kom till finalerna.


Denna dag startade i alla fall klockan 3 på morgonen för mig, skulle kunna tro att mina hundar tyckte att jag var totalt dum i huvudet. När allt och alla var inpackade i bilen började jag rulla vid 5:30, kan tala om att jag var så trött att det blev till att stanna efter vägen och sova i 15 minuter. Som tur var så hade jag gott om tid, väl framme var det dax att hitta en tält plats. Kan tala om att det inte är det enklaste att göra på Alfta utställningen. Denna dag ställde jag Hunter, Play och Ive. Hunter och Play var de ända valparna som var anmälda och båda fick hp, det slutade med att Hunter blev BIR-valp och Play BIM-valp. Han blev dock inte placerad. Ive gick i öppenklass och fick ett Very Good denna dag och placerade sig som 2:a i klassen. Även om vädret inte var det bästa så hade jag i alla fall mycket trevligt sällskap. Innan resan hem gjordes så blev det ett stopp på Max i Bollnäs för lite mat. Naturligtvis så skulle jag ha en BIR & BIM bild på valparna men detta är något svårt att göra själv. Så ett stort tack till Sofie, som hjälpte till att ställa Hunter för fotograferingen och Madelene som tog bilderna. I ringen behövdes ingen hjälp då domaren redan hade bestämt sig för vem han ville ha som BIR & BIM, så den biten kunde jag klara av själv.


       BIR-vuxen "Justin" Enigma Just Watch Me & BIM-vuxen "Lily" Faraoland HD Street Glide

Nästa utställning anordnades av Möklinta KK, Möklinta ligger strax utan för Sala i Västmanland. En inofficiell utställning som har funnits i många år, vädret brukar vara bra när denna utställning hålls men inte i år så därför fick kameran stanna hemma. Denna dag ställde jag bara valparna och de vuxna fick stanna hemma, tror faktiskt att de uppskattade det. Även denna dag blev det Hunter som blev BIR och Play BIM, båda med bra kritiker. Hunter blev inte placerad i gruppen. Det var även en vuxen basenji anmäld och detta var "Zazo" Enigma Dreamcatcher, han är en halvbror till mina valpar och de har samma pappa. Även Zazo fick hp och blev därmed BIR men placerade sig tyvärr inte i gruppen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards