Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Nytt år, nya utmaningar och äventyr

Av Camilla - 20 januari 2014 22:46

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev något här på bloggen, tiden rinner i väg och det jag kanske hade tänkt att skriva glömdes bort. Men så är livet ibland.


Sedan jag skrev sist så har jag hunnit varit iväg till Sundsvall för att ställa ut. Hade både Play och Hunter anmälda, två utställningar på två dagar. Först ut var SSUK där Hunter fick bedömningen Very Good och kritiken "Bigger in size, Little bit long in prop, Good headform, Eyes could be darker and ears smaller. Wrinkles not clear enough, Little long in loin. Excellent tailset. Good angulation, Excellent coat. Otherwise moves well a bit loose in front. Nice temperament". Play fick excellent utan ck i bedömning och kritiken "Excellent type, A little bit long prop. Corr headform. Ears could be smaller. Good wrinkles. Otherwise good body but a little bit long in loin. Good tailset. Topline could be better and rear angulation stronger. Otherwise moves well. Could have more drive behind. Nice temperement".


Nästa dag var det dax för SKK:s utställning, där båda fick excellent och Hunter blev 3:a bästa hane med reserv cert och reserv cacib. Play blev dock även denna dag utan ck.

Hunters kritik: "Utm typ, storlek och propotioner front, väl balancerat maskulint huvud, utm öron, harmonisk över och underlinje, väl buren svans, fina bakrörelser, önskar ngt längre steg fram".


Plays kritik: "En tik av utm kvalitet och propotioner, feminint huvud, önskar något kraftigare underkäke, bra hals, balanserade vinklar fram och bak, utm päls, just nu har hon ett längre steg bak än fram".


Kan säga att det inte är helt enkelt att se vad ringsekreterarna skriver i kritikerna alla gånger.


Julen har ju även passerat för denna gång och detta år blev det till att jobba både på julafton och juldagen. Men jag fick i alla fall vara ledig på annandag jul och firade den tillsammans med mina föräldrar. Min bror och hans familj passade på att prova hur det var att fira jul i Thailand. Och lite fräcka var de då de passade på att gifta sig, men de gjorde om det hela med en enkel men mycket fin vigsel här i Sverige. Ett stort grattis till min bror och hans härliga fru! Naturligtvis var även deras gullunge och tillika min brorsdotter med, men hon sov igenom cermonin   

 


Förutom att det var länge sedan jag skrev här i bloggen så var det även länge sedan jag var ute och sprang, men denna dag så blir det två ny starter. Jag skriver detta inlägg plus att jag tog min första löprunda för året denna morgon. Kan tala om att det var j**ligt jobbigt och det är inte speciellt gott med blodsmak i munnen, men det känns skönt att få det gjort.


Lite utställningsplaner finns det för detta år och även jag själv har tävlingsplaner. Detta år kommer jag och några vänner att tävla i både Läderloppet i Tärnsjö och Sala Silverman. En sak är då säkert ett spännande år blir det säkert.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 oktober 2014 16:51

Ja, vädret under helgen i alla fall. Det låg väldigt grå moln, tunga av regn över Sundsvall i helgen. Som tur var så var inte sällskapet och aktiviteterna gråa och trista. Helgen spenderades på hundutställning, i lördags var jag och hundarna i et...

Av Camilla - 7 september 2014 16:01


Lördagen den 30 augusti anordnades Sala Silverman, detta är en triathlon som gåe av stapeln. Kan tala om att det inte är en liten tillställning, den är så populär så att arrangörerna funderar på att anordna den över två dagar istället för en dag. ...

Av Camilla - 16 augusti 2014 21:38


Nu är det dags, hoppas jag      Förra året var tanken att det skulle bli valpar mellan Kassi och Hunter, men tyvärr så blev det inte så. Därför provar jag igen detta år. Om allt går som det ska så blir det valpar i december, och naturligtvis så h...

Av Camilla - 13 augusti 2014 16:50

På semestern det vill säga. Kan väl säga att den har varit bra och även lite mindre bra. Vad som har varit mindre bra och extremt obehagligt, är den skogsbrand som har härjat utan för Sala. I hela 10 dagar brann det innan de fick kontroll och den sp...

Av Camilla - 20 juli 2014 22:15

I onsdags drog jag och ett gäng underbara vänner på en 24-timmars kryssning. Ett jätteroligt sätt att börja semestern med. Självklart så blev det buffé på utresan ? Mycket god mat var det och inte helt fel att avsluta med färska jordgubbar och grädd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards