Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Valpar!!

Av Camilla - 22 januari 2014 11:31

Tyvärr så blev det ju inga valpar hos mig denna gång då Kassi var tom, men det hindrar mig ju inte att åka och titta på valpar. Resan gick till Västerås och kennel Yulara, alltid lika trevligt att träffa Monica och även hennes syster Mia som också var där för att titta på valparna.


Även om det inte är mina valpar och jag ska inte ha någon av dem, så känns det som om jag har en liten del av dem då deras pappa är efter min gamla hane Frizze. Frizze finns inte mera men han lever kvar i sina barn, barnbarn och barnbarns barn.


 

Frizze (Norduch Yulara Fulared Friscus)


Även om de flesta djurbarn och speciellt valpar nästan alltid är söta så måste jag säga att dessa valpar var ur gulliga. Fem stycken gullungar som lekte och gosade, plus att vi fick en hel del valppussar men även en del vassa sylar till tänder i fötter och andra ställen. I februari blir det mer valptittande och gosande då resan går till Insjön och kennel Chimeloxx.


Men här kommer bilder på några av valparna från igår.

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 oktober 2014 16:51

Ja, vädret under helgen i alla fall. Det låg väldigt grå moln, tunga av regn över Sundsvall i helgen. Som tur var så var inte sällskapet och aktiviteterna gråa och trista. Helgen spenderades på hundutställning, i lördags var jag och hundarna i et...

Av Camilla - 7 september 2014 16:01


Lördagen den 30 augusti anordnades Sala Silverman, detta är en triathlon som gåe av stapeln. Kan tala om att det inte är en liten tillställning, den är så populär så att arrangörerna funderar på att anordna den över två dagar istället för en dag. ...

Av Camilla - 16 augusti 2014 21:38


Nu är det dags, hoppas jag      Förra året var tanken att det skulle bli valpar mellan Kassi och Hunter, men tyvärr så blev det inte så. Därför provar jag igen detta år. Om allt går som det ska så blir det valpar i december, och naturligtvis så h...

Av Camilla - 13 augusti 2014 16:50

På semestern det vill säga. Kan väl säga att den har varit bra och även lite mindre bra. Vad som har varit mindre bra och extremt obehagligt, är den skogsbrand som har härjat utan för Sala. I hela 10 dagar brann det innan de fick kontroll och den sp...

Av Camilla - 20 juli 2014 22:15

I onsdags drog jag och ett gäng underbara vänner på en 24-timmars kryssning. Ett jätteroligt sätt att börja semestern med. Självklart så blev det buffé på utresan ? Mycket god mat var det och inte helt fel att avsluta med färska jordgubbar och grädd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards