Alla inlägg under oktober 2014

Av Camilla - 13 oktober 2014 16:51

Ja, vädret under helgen i alla fall. Det låg väldigt grå moln, tunga av regn över Sundsvall i helgen.

Som tur var så var inte sällskapet och aktiviteterna gråa och trista. Helgen spenderades på hundutställning, i lördags var jag och hundarna i ett ridhus på Timrå ridstadion. Denna dag var Hunter och Ive anmälda. Ive är inte ställd på över ett år så det var lite roligt att visa henne. Jag hade inga förväntningar då hon inte är i toppform och ridhus är nog inte hennes grej. Så det blev ett Very Good för dagen. Hunter gick det bättre för och han blev trea bästa hane. Känner mig nöjd med dagen.

Söndagen spenderades i Nordic Hallen där SKK hade sin årliga utställning (på lördagen var det SSUK som anordnade). Även denna dag ställde jag Hunter men av tikarna så var det Plays tur. Lite extra spännande var domaren denna dag, domare var Annelie Pukkila från Finland. För de flesta som föder upp basenji så är hon välkänd då hon själv är uppfödare av rasen sedan många år tillbaka. En del överraskningar blev det. Hunter fick bara Very Good då hon tyckte att han hade mycket ljusa ögon. Men han blev i alla fall tvåa i klassen (av 3 champion hanar ).
Play då? Jo hon fick excellent med ck och blev 4 bästa tik ?
Gissa om jag blev glad?!

Allt som allt så var det en mycket bra och trevlig helg.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards