Alla inlägg under januari 2013

Av Camilla - 10 januari 2013 14:55

I söndags den 6 januari bar det av till Västerås och basenjipromenad. Tur hade vi med vädret också. När promenaden började var det 15 basenjis med mattar & hussar som begav sig in i skogen. Till att börja med gick alla kopplade men efter en stund gick de flesta lösa och jag kan tala om att det lektes på flera håll. Men som på det flesta basenjipromenader så gruffades det på några håll, har man aldrig varit med tidigare så kan man nog bli skrämd av de läten som förekommer och även av hur de beter sig. Men vi som är vana tar det med ro och fortsätter promenaden.

                           


Naturligtvis hade vi fikapaus ute i skogen, det är ju ett måste   . Vid platsen där fikat intogs fanns matställe för skogsfåglarna, kan tala om att de inte är lika rädda som de som finns inne i staden. Naturligtvis passade jag på att ta kort, det var bara synd att ingen var bered med kameran de gånger jag hade en fågel som flaxade mitt framför näsan. Tyvärr så kommer jag inte ihåg vad det är för fåglar.

           


Inte bara fåglarna blev fotade vid pausen.

           


Denna lilla garntomte satt i ett träd, det fanns även en gran som var klädd med kulor och glitter. Tack alla ni som var med på denna trevliga promenad, kan tala om att jag hade fyra väldigt trötta hundar när jag kom hem.


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards