Alla inlägg under september 2010

Av Camilla - 30 september 2010 12:25

Ja, hösten kan verkligen bjuda på olika väder men idag är det helt underbart väder och jag har turen att vara ledig. Därför passade jag och Michelle på att gå en ordentlig promenad med hundarna på förmiddagen. Gissa om de sprang!



Denna årstid bjuder ju även på en hel del färger och det gör ju inte saken sämre att det blir väldigt vackert.



Löven låg i drivor på sina ställen och inne i skogen hittade jag på ett bär av något slag. Inget som varken jag eller hundarna smakade på, det fick stå kvar där det stod.


Från hundarnas sida blev det en hel del spaning speciellt efter att de hade jagat upp en fasan ur buskarna. Tyvärr så hade jag inte kameran redo i den sekunden, hade varit lite coolt att få bilder på när den flög upp ur buskarna.

   

Hann i alla fall med att ta ett par action bilder på flickorna när de sprang för fullt. Just nu är det väldigt snälla, de sover             

Av Camilla - 26 september 2010 17:22

Det blev min mat igår men jag köpte inte den på en pizzeria utan jag gjorde den själv. Dock så var degen färdig när jag köpte den i affären, men den smakade inte sämre för det.

  

Pizzan innan jag stoppade den i ugnen. Förutom tomatsås och ost så la jag på salami, cocktailtomater, squash, champinjoner, röd lök, paprika och sparris.


Efter en tur i ugnen såg den ut så här och mums vad gott det blev!

  

Av Camilla - 25 september 2010 21:58

Ett flertal salukis behöver hjälp, finns det någon som har möjlighet att hjälpa till?


Kolla länkarna här nedan:

http://sagoruna.blogspot.com/2010/09/bradskande.html


http://www.saluki.se/

Av Camilla - 25 september 2010 21:49

Och med den storm, regn och rusk men samtidigt så finns det väl inget underbarare än en härlig höstdag där solen lyser och dessa vackra färger som blir på träden. Gula-, röda- och oranganyanser. Gäller att njuta när man kan, passade på att fota lite när jag var ute med hundarna och här är resultatet.


                

Av Camilla - 18 september 2010 19:43

Ja för mig dröjer det ett antal år till innan jag kommer till 65. Men jag har precis varit hos mina föräldrar och firat min mamma som fyller år i dag, hela 65 år blev hon och snart kan hon njuta av pensionen. En del släktingar var också där, väldigt skoj. Blir ju inte så ofta som vi träffas, hade bara önskat att jag inte var förkyld. Blir trött på engång. Fika blev det i massor och till lunch serverades det 3 olika sorters pajer. Hur gott som helst. Stort grattis till min mamma, älskar dig!  


  

Av Camilla - 14 september 2010 08:07

I söndags var det dax för en playdate för hundarna, hade tänkt att cykla upp till hänget men upptäckte att jag hade en megapunktering på bakhjulet så det blev bilen i stället. Väl vid hänget möttes jag upp av Michelle och Carina med deras hundar. Gissa om det blev full rulle på hundarna, sammanlagt var vi 3 människor och 8 hundar! 2 basenji, 2 dobermann och 4 greyhounds, en salig blandning.


Inte det lättaste att ta bra bilder när de var ute i det höga gräset, tanken var att jag skulle ha en härlig bildserie på Scooby när han hade tokryck i gräset men på de flesta bilderna syns bara gräset.


    

Även Hera var med och busade ibland (hör inte till vanligheterna)



       

Fin växt

     Gamle Blackie

Naturligtvis så måste jag ha med ett kort på mina flickor, Ive & Kassi.

  

Gruppfoto är ett måste  

Av Camilla - 9 september 2010 21:06

Det var ett tag sedan jag skrev nu men en till hundutställning har det hunit blivit. Denna gång begav jag mig tillsammans med Carina till Högbo Bruk, Sandviken. En mycket vacker och trevlig plats. Jag hade bara anmält Ive, Kassi är fortfarande i lite högt hull men hon är på väg åt rätt håll. Gick inte riktigt som jag hade velat, men man kan inte alltid få som man vill. Ive vann sin klass men fick tyvärr inte ck. Hon fick en bra kritik men domaren var snål med ck på tiksidan endast en tik fick ck och hon blev BIR. Carina hade anmält Blackie (greyhound) och han blev 3:a bästa hane och bästa veteran. Förutom mina flickor och Blackie så hade vi även "lillen" som  hade hunnit bli 4 månader, första utställningen för Scooby. Han var inte anmäld för de var han fortfarade för liten för.

En väldigt trött Scooby

       

Scoobys mamma

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards