Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Åkersberga

Av Camilla - 17 juni 2012 17:45

Även denna dag gick i hundarnas tecken och det var upp tidigt på morgonen igen. Denna gång gick turen till Åkersberga norr om Stockholm och Svenska Basenjisällskapets Inofficiella utställning för de som bor i Västmanlands-, Stockholms- och Uppsala Län. Precis som igår så gick dagen i regnets tecken    och jag funderade faktiskt på om jag skulle stanna hemma men jag pallrade mig iväg, detta är jag glad över även om jag blev ganska så fuktig och blöt.


Hela 20 hundar var anmälda, både vuxna och valpar. Själv hade jag Hunter, Play och Kassi som var anmälda. Ive var naturligtvis också med men bara som sällskap denna dag. Först ut var Hunter i valpklass 6-9 mån, han slutade på en fjärde plats utan hp. Sen blev det Plays tur, hon blev trea i sin klass och även hon utan hp. Visserligen hade jag naturligtvis velat ha hp på båda valparna men i första hand så var detta ett väldigt bra träningstillfälle. Med tanke på att de är valpar, vädret och att det var i Avesta på utställning i går så tycker jag att de skötte sig väldigt bra.


BIR-valp och sedan BIS-valp blev Elegant Elephant Cosmos Concert "Cosmos", en mycket söt svart/vit kille. Grattis till ägaren Eva och uppfödaren Åsa. BIM-valp blev Yulara Stellaria "Stella" ägd och uppfödd av Monica M, även här säger jag grattis!


När det gäller de vuxna hanarna så har jag tyvärr inte så bra koll, dock så vet jag att Enigma Dreamcatcher blev bästa hane och sedan BIM-vuxen. Även de vuxna tikarna har jag inte helt 100% koll på, men jag vet att placeringen i bästa tik såg ut så här:

1 bt Senjisfinx Mariamne "Mimmi"

2 bt Ch Khani's Midnight Star "Kayla"

3 bt Yulara Kassia "Kassi"

4 bt Yulara Okapi "Pippi"


Roligast var att det gick så bra för Kassi, detta var bara en träningsgrej för henne då hon inte har tyckt om att folk har kommit mot henne när hon står på bordet. Är så stolt över min lillgumma.


Förutom själva utställningen så var det utställningsträning innan och efter blev det information om lydnad, agility och lure coursing. Naturligtvis så umgicks vi också och pratade, för utom regnet så har det varit en mycket trevlig dag. Tyvärr så blev det inte mycket bilder tagna, bara under Mia L:s lydnadsuppvisning så här kommer en bildserie när hon och Gali kör slalom mellan benen.

                     


Naturligtvis tittade solen fram när jag var på väg hem   Tack alla nya och gamla bekantskaper för en trevlig dag.

 
 
stefan reitersjö

stefan reitersjö

17 juni 2012 18:29

jag var faktiskt på väg ut till er idag men jag vände i Danderyd just pga vädret. nåja bättre lycka nästa gång.

http://masterwheelchair.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 oktober 2014 16:51

Ja, vädret under helgen i alla fall. Det låg väldigt grå moln, tunga av regn över Sundsvall i helgen. Som tur var så var inte sällskapet och aktiviteterna gråa och trista. Helgen spenderades på hundutställning, i lördags var jag och hundarna i et...

Av Camilla - 7 september 2014 16:01


Lördagen den 30 augusti anordnades Sala Silverman, detta är en triathlon som gåe av stapeln. Kan tala om att det inte är en liten tillställning, den är så populär så att arrangörerna funderar på att anordna den över två dagar istället för en dag. ...

Av Camilla - 16 augusti 2014 21:38


Nu är det dags, hoppas jag      Förra året var tanken att det skulle bli valpar mellan Kassi och Hunter, men tyvärr så blev det inte så. Därför provar jag igen detta år. Om allt går som det ska så blir det valpar i december, och naturligtvis så h...

Av Camilla - 13 augusti 2014 16:50

På semestern det vill säga. Kan väl säga att den har varit bra och även lite mindre bra. Vad som har varit mindre bra och extremt obehagligt, är den skogsbrand som har härjat utan för Sala. I hela 10 dagar brann det innan de fick kontroll och den sp...

Av Camilla - 20 juli 2014 22:15

I onsdags drog jag och ett gäng underbara vänner på en 24-timmars kryssning. Ett jätteroligt sätt att börja semestern med. Självklart så blev det buffé på utresan ? Mycket god mat var det och inte helt fel att avsluta med färska jordgubbar och grädd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards