Alla inlägg den 23 april 2011

Av Camilla - 23 april 2011 11:21

När jag skulle skriva mitt inlägg idag så hittade jag denna tävling och jag tänkte "Varför inte?". Passa på ni också att ta en titt.


http://anitabirgitta.bloggplatsen.se/2011/04/23/5181953-vi-tar-en-snabb-pask-tavling/

Av Camilla - 23 april 2011 11:05

I måndags bar det av till Örebro igen och mer högskolestudier, denna gång med hotellövernattning. Ive och Kassi fick vara hos mina föräldrar, där de har börjat känna sig riktigt hemma. Med tanke på det fina vädret bestämde jag och Kerstin oss för att ta en promenad efter föreläsningarna, denna promenad tog oss till Wadköping. För den som inte har varit där så påminner det lite om Vallby Friluftsmuseum i Västerås, dock i mycket mindre skala. Naturligtvis så passade jag på att ta en del bilder.


Liten damm fanns här och ett par änder.    


Kunde inte låta bli att ta ett par kort på de vackra blommorna.    


Vår promenad gick genom gränderna och då träffade vi på denna dam. Kan tala om att det verkar som om folk bor i dessa gränder och det verkade hur mysigt som helst men det kan nog vara lite jobbigt också, speciellt när turisterna kommer.


Vi passade på att besöka Kronbloms kök och hela familjen var hemma   

   


Promenaden gick vidare och vi tog ett besök till........  


Lite längre bort hittade vi hennes skafferi...............

  


..........och även matsalen.


Vad som normalt kunde serveras vid en måltid kan ni se på detta kort.

        



På vägen från Wadköping gick vi genom en park/lekplats som låg vägg i vägg med dessa hus, och vad såg vi där? Jo, två små kaniner. Inte vet jag om det var någon som hade tagit med sig dem dit för jag kunde i alla fall inte se någon inhägnad för små djur.

  

     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards