Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Camilla - 6 maj 2010 22:19

Denna dag har varit en lång dag, började jobba kl 9 vilket ju inte är speciellt tidigt men dagen började ju mycket tidigare då hundarna ska hinna få en ordentlig morgonpromenad. Jobbet slutade jag kl 17.30 en halvtimme senare än vad jag trodde att jag skulle sluta när jag ringde till Strömsholms djursjukhus för att boka tid för ögonlysning åt Beeni. Tiden jag fick var 18.30, gissa om det vart stressigt. Har runt 6,5 mil till Strömsholm från Sala och mellan 17.30 å 18.30 så skulle jag hinna hämta hundar, rasta dem och köra till veterinären!

Lyckades nästan komma i tid men som tur var så var veterinären försenad, men jag tror inte att jag har varit med om en ögonlysning som har tagit sådan lång tid. Det började med att hon kollade Beenis ögon innan vi droppade dem för att förstora pupillerna, detta skedde ca 18.50, sen droppade vi henne och efter 5 minuter så skulle det droppas igen sen var det bara att vänta. Klockan han bli 19.55 innan veterinären tittade på henne igen! Inte förran 21.50 var vi hemma i Sala igen.


På Strömsholm så hittade jag en ny sak som ska motverka beläggningar på hundarnas tänder, det är som en liten strumpa som man trär på fingret och gnuggar lite försiktigt över tänderna på detta sätt så ska beläggningarna lossa. Tänkte prova detta på Kassi i första hand, för att vara så ung så har hon redan en del beläggningar, blir nog till och börja ge Plack Off igen. Har gjort det förut men har en viss förmåga att glöma bort det hela efter några dagar. Får se om det går bättre denna gång. Det kommer ett före och efter kort på Kassi när jag har provat "strumpan" ett tag.


Nu hägrar sängen!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards