Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Camilla - 29 maj 2010 21:44

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något här men tiden har inte räckt till. Lite har det i alla fall hänt, Beeni har flyttat till Polen där hon har en massa andra basenji kompisar. Men tomt blev det utan henne. Jag åkte till Stockholm fredagen den 21 maj för att träffa Mia och Grazyna som ahde flygit från Polen för att hämta Beeni men innan jag lämnade över henne så träffades vi på Hundöarna vid Drottningholm. Helt perfekt! Mia hade med sig Jarrah och Gali, dessa två lekte för fullt med mina hundar. Bilder kommer men först måste jag hitta min kamera som jag har fölagt någonstans här hemma   

 

Kvar här hemma är nu bara Feather som letar efter ett eget hem(om jag inte räknar med mina vuxna tikar naturligtvis), men har hon tur så dyker det nog upp ett snart annars får hon stanna här hos sin mamma.

 

Idag så styrde vi stegen mot Österbybruk (eller rättare sagt jag rattade bilen) för att ställa ut på den årliga hundutställning som hålls i Herrgårdens park. Ett mycket vackert ställe, tyvärr så var ju inte vädrets makter med oss och det regnade under hela basenji bedömningen.    Jag hade bara Ive anmäld denna dag och med tanke på vädret så är jag nöjd med den släta etta som hon fick. Hon rörde sig bra men ville inte stå ordentligt. Hade inga täcken åt hundarna som frös för fullt så det blev 3 nya, dyra var de inte 150 kr per st. Både varma och håller vätan borta, kan tala om att de uppskattades väldigt mycket. Detta braiga pris hittade jag i Wilda Willes "butik", har handlat hos dem tidigare. Då blev det 4 st mjuk leksaker med pip för 100 kr.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards