Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Camilla - 29 juni 2010 20:17

I dag var det mamma/dotter dag och vi tog oss en resa ner till Taxinge Slott eller som det kallas Kakslottet, pga den kak- & tårtbuffé som de har. Vet inte riktigt om Taxinge kvalificerar sig som ett slott i mitt tycke, snarare herrgård.


Tårt- & kakbuffé säger ni, kolla in detta.

   


Lite svårt var det ju att bestämma sig vad som skulle avsmakas, det slutade med 6 olika kakor/godbitar och 3 tårtbitar  . Till det så tog vi en varsin kopp med te som kostade 32 kr, men då fick vi fylla på så många gånger som vi kände för.

 


Mamma och jag delade på detta och vi smakade på alla sorter men jag måste erkänna att det inte var något som hade den här wow faktorn för min del. Godare har jag faktiskt ätit. Men en upplevelse det var det i alla fall, efter att vi hade fikat passade vi på att gå runt på området. Väldigt vacker utsikt var det den saker är klar.

         

      


Innan vi började vår resa hem så stannade vi vid Taxinge Kyrka, mycket vacker. Det jag gillade bäst är nog ändå de fönstermålningarna som fanns inne i kyrkan.

          

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards