Alla inlägg under juli 2011

Av Camilla - 25 juli 2011 21:42

Efter gårdagens derby bestämde jag mig för att stanna kvar i Västerås över natten för att under dagen kunna handla innan det bar hemåt igen. Men innan det blev shopping i Västerås så blev det först en promenad med Monica och hennes basenjiflickor i Lista utanför Västerås.

Ruby 14 år

  

Ive i blåbärsriset

  

Bäst att kolla in den älsta (Ruby) och den yngsta (Yaya) tycker Ive.

  

Jippie! jag får springa idag igen

  

Ive älskar att springa

  

    

Även Kassi var med på ett hörn även om hon höll sig mest för sig själv eller hos mig. (Kassi är längst fram)

    

Av Camilla - 25 juli 2011 19:05

Igår söndag den 24 juli gick färden till Västerås och kapplöpningsbanan för Basenji Derbyt. Förra året var första gången detta hölls och Ive lyckade chocka mig och vinna det hela. Detta år gick det inte lika bra men en hedrande tredje plats blev det i alla fall. Alla hundar sprang 80 meter gånger 2, tid togs på dessa sträckor och efter att alla hade sprungit lades tiderna ihop. Efter första loppet var det väldigt tajt mellan hundarna i topp, endast hundradelar skiljde dem åt. 11 basenjis kom till start och av dessa var 1 valp och en veteran, dessa två hade sina egna klasser. Valpen Charlie sprang för första gången och han gjorde två fantastisk lopp.       

Charlie på prispallen med husse.


Veteranen Nafasi har sprungit förrut och han gjorde sina lopp med bravur.   

Nafasi med matte Ulrika.


Både Kassi och Ive var anmälda, men inte bara det. Feather och Ayala var även de anmälda och kom eskorterade av sina familjer. Först ut var Feather som aldrig har provat detta förut och jag kan tala om att hon älskade det. Hon passade även på att norpa femte platsen. Feather såg lycklig ut under hela loppet.          

Feather med lillhusse Christoffer och matte Annika.


Därefter var det Kassis tur och hon sprang som hon aldrig gjort annat, hon knep 6:e platsen. För att minska luftmotståndet har hon fällt in öronen        


Ive höll så hög fart så att hon slog en kullerbytta när hon skulle ta "haren" efter målgång. Ganska så sandig var hon efter detta  . Vet dock inte hur Ive sprang, medans Kassi verkade sträcka ut på bilderna så blev Ive alldeles ihop tryckt.         


Ayala sprang bra hon också men hade inte samma intresse av "haren" som de andra men sprang det gjorde hon. En sjunde plats blev det för henne.    En mycket trevlig dag hade vi med väldigt trevligt sällskap. Hur snabbt sprangde? Den sammanlagda tiden för Ive blev 17.92 sekunder, Feather sprang på 19.09 sekunder, Kassi på 19.40 sekunder och Ayala på 20.03 sekunder.   

Feather, Kassi och Ayala


   

Gruppfoto  




Av Camilla - 23 juli 2011 13:27

Hur är en del människor funtade?! Norge fick genom gå två tragedier igår och mina tankar går till de som har överlevt detta, de anhöriga till de som dött och de döda.  


Jag hoppas att de får tag på de personer som har gjort dessa vansinnes saker, enligt aftonbladet verkar det som om de i alla fall fått tag på killen som sköt personerna på Utöya. Vila i frid!

Av Camilla - 22 juli 2011 22:01

Min första semester vecka är snart slut och vädret har inte direkt varit soligt men jag måste säga att jag njuter för fullt i alla fall. Har bestämt mig för att det ska bli en grundlig städning av lägenheten men eftersom jag inte har någon tidspress på mig så blir det lite då och då. Mesta tiden har gått åt att slappa, inte helt fel det.


Idag blev det en promenad med Michelle och hennes hundar runt Strå, en perfekt sväng där hundarna har möjlighet att springa lösa men samtidigt är det ganska så centralt. Dock så lyckades vi trigga igång våra hundar så att de gick på jakt, detta var naturligtvis inte meningen. Det hela började med att Ive verkade snubbla till och sedan pep. Det hela visade sig vara så att hon hade upptäckt en sork mitt på vägen i gräset (det är en traktorväg med gräs i mitten), som tur var så hade jag henne kopplad. Vilket gjorde att hon släppte sorken, tuffa mattar som vi är (eller inte...  ) skrek vi till vilket naturligtvis triggade de andra hundarna som inte var kopplade. In i skogsdungen for de, dock så såg de inte sorken. Sprang fram och tillbaka som fån gjorde de och såg allmänt förvirrade ut när det kom ut igen. Denna incident gjorde att Ive gick och lekte surikat hela promenaden (hon ställde sig på bakbena och spanade). Dock så var det en mycket trevlig promenad som vanligt.


Hade ett par trötta hundar när jag kom hem, dessa två hamnade i ena bädden tillsammans där de mös för fullt. De är bra goa mina tjejor.

   

Av Camilla - 17 juli 2011 20:27

SEMESTER



4 UNDERBARA VECKOR


Av Camilla - 13 juli 2011 19:20

Imorse bar det av till Möklinta och den årliga utställningen som hålls där, detta är en inofficiell utställning och det delas alltså inte ut några certifikat. Men vad gör det när det är underbart väder och man har trevligt sällskap.


   Fika stund med Monika, Agneta, Elisabet och min mamma.


Hur gick det då? Ja, inte allt för bra. Hade bara anmält Ive denna dag, hon placerade sig som trea i sin klass och blev utan hederspris. Verkar som om min fröken har hamnat i en svacka, för så här dåligt har det inte gått för henne tidigare. Men hon är ju i alla fall min bästa Ive   .

Bättre gick det för Monica som fick hem 3 BIR, detta för valp, vuxen och veteran. Inte nog med det valpen Yaya blev BIG-4:a, Noni placerade sig som trea i gruppen och veteranen Splash blev BIS-veteran. Kan även nämna att Splash är Kassis mamma och Yaya är Kassis systerdotter. Inte nog med det Noni är Kassis halvsyster. Detta betyder: SLÄKTTRÄFF!


Yaya i gruppfinalen.

  

Noni i gruppfinalen

  

Splash har precis blivit BIS-Veteran

  

BIS vinnande valp, en Engelsk Bulldog

  

BIS blev en Alaskan Malamute

  

Kunde inte låta bli att ta ett kort på denna lilla mopsvalp, den var ju så söt!


Tyvärr blev inte bilderna så bra då jag glömt att ställa om kameran, vissa bilder blev väldigt ljusa. Varför? Jamen solen lyste ju hela tiden, vilket även betyder att jag lyckats bränna mig lite. En härlig dag var det i alla fall.     

Av Camilla - 11 juli 2011 21:21

I söndags (10/7) bar det av mot Alfta och hundutställning, Therese och Ayala kom redan på lördagkväll och vi gjorde sällskap till utställningen. Väldigt skönt att ha sällskap då dagen började redan kl 4 på morgonen. Alfta ligger ju inte runt hörnet för mig utan vi hade en resa på ca 3 timmar. Väl där var det bara att sätta upp tältet då det var väldigt grått, det kom några skurar under dagen men vi klarade oss ganska så bra. Vi hade väldigt tur för precis när vi hade hoppat in i bilen för att åka hem kom det en riktig regnskur.


Hur gick det då på utställningen? Jo, Ive som behövde ett cert till för sitt championat ville inte alls och fick bara Very Good. Det samma hände Ayala. Lilla tjockisen Kassi ville annat och vann öppenklassen med excellent och ck. Hon slutade som 4 bästa tik, hon kan bara hon vill min lilla tjej. Ulrika var där med Pajson och de har kämpat länge för att få sitt sista cert, denna dag slog de till stort och Pajson blev både champion och BIR (bäst i rasen). Självklart var vi kvar och lekte hejarklack när de skulle in i stora ringen.


Självklart blev det lite kort under dagen, jag och Therese turades om att hålla i kameran.

BIR & BIM

  

Vet inte riktigt vad Ive tänkte här men kanske försöker hon flyga?  

  

Ayala

  

Kassi on the go

  

Ive, som tyvärr är i fällning


Ett stort grattis till vinnarna och tack allihopa för en trevlig dag och trevligt sällskap.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards