Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Saknad

Av Camilla - 15 maj 2010 20:20

Igår var en av de värsta dagarna som jag har varit med om på länge. Min älskade Frizze somnade in hos veterinären, det var ett tungt beslut men ett som måste göras. Frizze kom till mig för ca 13 år sedan när han var 6 månader, han skulle då omplaceras pga av att hans ägare tyckte han var för bitig. Klart han var bitig, han var ju en bäbis! Om jag inte hade tagit honom så hade han troligen inte levt, de hade tänkt att avliva honom.

  

Man kan säga att Frizze halkade in på ett bananskal, jag hade inte en tanke på att skaffa en hane. Vad jag hade planerat var att para min tik Meizan och behålla en tikvalp ur den kullen. Men en dag så ringer Monica och säger att hon har hittat den perfekta hanen, det var bara en hake. Han behövde ett nytt hem, efter att ha sovit på saken åkte vi och hämtade honom. Något jag inte har ångrat, en helt underbar kille det är vad han var.

  

Han lyckades med att bli Nordisk utställningschampion och den stora bedriften var nog när han blev Best In Show Veteran och Best In Show Veteran 10+ på vår rasspecial i Skara. Inte nog med det han placerade sig även som 3:a bästa hane, inte illa pinkat av en hund som närmade sig 11 år!

  

Tre kullar har han även blivit pappa till, han har även blivit morfar och han lever kvar i sina barn och barnbarn. Barnbarnet Ive finns kvar hemma hos mig. Tack Mia & Monica för denna underbara kille, han är saknad.  

Frizze med 4 av sina döttrar, de blev andra bästa avelsgrupp i Avesta 2007.

      

 
 
Naranja

Naranja

15 maj 2010 21:00

Camilla,
Jag vet att det inte finns ord som kan trösta när man mist en så god vän som Frizze var, men det blir bättre jag lovar! Min älskade lilla Alida fick somna in i början av året och även om hon var nästan 16 år då så var det inget lätt beslut att ta. Idag kan jag dock se tillbaka på alla fina stunder vi hade och jag gör det med ett leende, även om en liten tår så klart gör sig påmind i ögonvrån.

Minns Frizze som den underbara hund han var och för alltid kommer att vara i ditt hjärta

http://www.kenjaali.se

 
Agnes

Agnes

15 maj 2010 21:31

Jag är verkligen så ledsen för din skull!
Men du har ju så himla mycket fina minnen av honom, fokusera på alla dom =)

Mångra kramar från Agnes, Jenny och Tyke!

http://anangelsdiary.blogg.se/livet

 
Jeanette

Jeanette

15 maj 2010 23:08

Jag beklagar från djupet av mitt hjärta. Det är så otroligt svårt att ta det där beslutet. Jag saknar min Gordon så det gör ont ibland men det blir bättre och bättre. Du finns i våra tankar och jag är övertygad om att Frizze finns kvar hos dig i anden

http://www.twigas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 oktober 2014 16:51

Ja, vädret under helgen i alla fall. Det låg väldigt grå moln, tunga av regn över Sundsvall i helgen. Som tur var så var inte sällskapet och aktiviteterna gråa och trista. Helgen spenderades på hundutställning, i lördags var jag och hundarna i et...

Av Camilla - 7 september 2014 16:01


Lördagen den 30 augusti anordnades Sala Silverman, detta är en triathlon som gåe av stapeln. Kan tala om att det inte är en liten tillställning, den är så populär så att arrangörerna funderar på att anordna den över två dagar istället för en dag. ...

Av Camilla - 16 augusti 2014 21:38


Nu är det dags, hoppas jag      Förra året var tanken att det skulle bli valpar mellan Kassi och Hunter, men tyvärr så blev det inte så. Därför provar jag igen detta år. Om allt går som det ska så blir det valpar i december, och naturligtvis så h...

Av Camilla - 13 augusti 2014 16:50

På semestern det vill säga. Kan väl säga att den har varit bra och även lite mindre bra. Vad som har varit mindre bra och extremt obehagligt, är den skogsbrand som har härjat utan för Sala. I hela 10 dagar brann det innan de fick kontroll och den sp...

Av Camilla - 20 juli 2014 22:15

I onsdags drog jag och ett gäng underbara vänner på en 24-timmars kryssning. Ett jätteroligt sätt att börja semestern med. Självklart så blev det buffé på utresan ? Mycket god mat var det och inte helt fel att avsluta med färska jordgubbar och grädd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards