Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Tälta

Av Camilla - 27 juni 2010 16:26

Det är något som jag ska göra från och med den 5 juli, det är då hundarna och jag drar iväg på vår semesterresa. Inför denna resa så har jag införskaffat ett nytt tält, stort och bra. Ett tremanna tält med förgård, skulle kunna tro att man skulle kunna sova 4 st om man tränger ihop sig. Men innan jag åker så bestämde jag mig för att prova att sätta upp tältet, kan vara skönt att veta hur jag ska göra när jag kommer fram till campingen och inte stå där som ett fån. Hade även en hejarklack, bestående av min kompis Michelle, hennes hundar och naturligtvis även mina.

  


Tältet var inte så väldigt svårt att sätta upp, var samma princip på det som mitt utställningstält..........





Men hur nu tält tillverkarna hade tänkt att man skulle få tillbaka alla saker i den tillhörande väskan vet jag inte. Försökte på alla sätt och vis men det gick bara inte, så nu ligger tältet och pinnarna i en stor kasse från Jysk.


Dock så kommer jag att försöka igen när jag ska packa ihop tältet på den första campingen. Här nedan kan ni se en bild på hur det skulle se ut. Obs! Bilden är efterkonstruerad och det ligger filtar i väskan istället för ett tält.

            

 
 
Lotten

Lotten

28 juni 2010 07:59

Tips från en van tältare ;-) Det gäller att rulla ihop tältduken, hårt! Du kan behöva rulla flera gånger för att få ut all luft. Sen brukar det gå ;-)

Vi har dock tröttnat på att sätta upp tält och skaffat husvagn nu :-)

Kram, Lotten

http://mittikaoset.bloggplatsen.se

 
Mari G

Mari G

2 juli 2010 17:11

Håller med Lotten :-). efter ett antal års tältande så gäller det att rulla ihop ordentligt! OCH man kan testa sig fram hur man ska vika får att få det som man vill.

TIPS, om du har med hundarna inne i tältet ha på insidan en säkerhetsnål (sätts ihop när du lagt dig) eller nåt att fästa ihop "hankarna" på dragkedjan med. Den kan ju finnas några fyrbenat saker som vill ta sig ut ju :-) :-).

ha det bra
Mari

http://marig-about.blogspot.com

 
Ingen bild

Camilla

2 juli 2010 22:12

Kommer att ha med mig väskan som hör till tältet när jag åker, så vi får se hur det går när jag packar ihop när jag åker från campingarna. Ska bli riktigt kul, vem vet kanske är jag prffs på att få ner tältet i väskan när jag kommer hem igen :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 oktober 2014 16:51

Ja, vädret under helgen i alla fall. Det låg väldigt grå moln, tunga av regn över Sundsvall i helgen. Som tur var så var inte sällskapet och aktiviteterna gråa och trista. Helgen spenderades på hundutställning, i lördags var jag och hundarna i et...

Av Camilla - 7 september 2014 16:01


Lördagen den 30 augusti anordnades Sala Silverman, detta är en triathlon som gåe av stapeln. Kan tala om att det inte är en liten tillställning, den är så populär så att arrangörerna funderar på att anordna den över två dagar istället för en dag. ...

Av Camilla - 16 augusti 2014 21:38


Nu är det dags, hoppas jag      Förra året var tanken att det skulle bli valpar mellan Kassi och Hunter, men tyvärr så blev det inte så. Därför provar jag igen detta år. Om allt går som det ska så blir det valpar i december, och naturligtvis så h...

Av Camilla - 13 augusti 2014 16:50

På semestern det vill säga. Kan väl säga att den har varit bra och även lite mindre bra. Vad som har varit mindre bra och extremt obehagligt, är den skogsbrand som har härjat utan för Sala. I hela 10 dagar brann det innan de fick kontroll och den sp...

Av Camilla - 20 juli 2014 22:15

I onsdags drog jag och ett gäng underbara vänner på en 24-timmars kryssning. Ett jätteroligt sätt att börja semestern med. Självklart så blev det buffé på utresan ? Mycket god mat var det och inte helt fel att avsluta med färska jordgubbar och grädd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards