Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Camilla - 13 juli 2010 23:30

Efter en natt på Antjärns Camping var det nu dax att packa ihop och resa vidare. Ni som har läst bloggen tidigare kanske kommer ihåg att jag skrev om hur jag provade att sätta upp tältet och sedan inte fick ner allt i väskan igen. SUPRISE! Denna gång fick jag plats med allt utom de långa tältpinnarna!

Självklart så måste det vara bildbevis på detta, och ja det är tältet som är i väskan.


Efter att både jag och hundarna hade ätit frukost och bilen var packad så var det nu dags att fortsätta resan norrut. Det är ju inte mycket som händer medans man sitter i bilen och kör men jag kände att jag bara måste ta ett kort på Högakust bron, som jag körde över denna dag.

Att ta kort medans man kör är inget jag rekommendera och ska man göra det så är det bara att rikta kameran och hoppas på att det tilltänkta motivet hamnar på bild. Titta INTE i sökaren!


Inte heller denna dag hade jag bestämt mig för vart resan skulle sluta för dagen, men sluta det gjorde den och det blev helt enkelt First Camp Umeå denna gång.


Kan tycka att 160 kr för tältplats är lite mycket pengar men med tanke på vad de erbjuder då detta är en familjecamping så är det inte så farligt. Bad fanns i närheten, både pool och sjö.

 


Även här så hade de frukost servering, något som jag provade men jag rekommenderar det inte. Alldeles för dyrt med 65 kr enligt min mening, då fanns det te/kaffe, mjölk & fil, flingor & müsli, bröd, ost, skinka, juice och kokt ägg. Tyvärr så stod det inte någonstans hur mycket det kostade, hade jag vetat priset innan jag gick in så hade jag nog inte gjort det. 


Stannade här i 2 nätter, riktigt skönt. Även hundarna tycket det, de njöt för fulla muggar i det sköna vädret.

      

         

Av Camilla - 13 juli 2010 23:03

Jag startade min resa som kom att sträcka sig från måndagen den 5 juli till tisdagen den 13 juli, under denna tid så har hundarna och jag campat oss fram till Gällivare och den hundutställning som var där. Efter som det handlar om så många dagar så kommer jag att skriva flera inlägg om resan.


  Jag hade tänkt starta senast kl 10 på morgonen men blev en halvtimme försenad, men vad gjorde det det var ju inte så att jag hade bråttom. Hade inte bokat någon träff så det var bara att ta det lungt. Vädret var perfekt, solen sken men det var inte för varmt som tur var. Det är ju inte så roligt att åka bil när det är gassande sol, speciellt när AC:n i bilen består av taklucka och nervevade fönster   


Jag hade bestämt mig för att åka E4:an på vägen upp och så blev det. Då jag hade hundarna med mig så hade jag bestämt mig för att rasta flera gånger, första sträckan blev inte lång. Vi stannade redan vid Valbo köpcenter där det blev ett besök på Mc Donalds för lunch och sedan smet vi in på djurbutiken för att fylla på med bajspåsar och tuggisar.


Därefter satte vi oss i bilen igen, jag bakom ratten och doggarna i sin bur och for mot vår första övernattning. Hade inte bestämt vart vi skulle stanna först natten utan jag stannade när jag kände för det och det gjorde jag när vi hade passerat Sundsvall och var en mil utanför Härnösand. Hittade en liten camping vid namn Antjärns Camping, http://www.antjarnscamping.com/


Denna camping kan jag rekommender, inte stor men väldigt trevlig med bad och för dem som inte orkar göra egen frukost så gick det att beställa, egen restaurang fanns också. Att ägarinnan inte är från Sverige ursprungligen hördes och det hördes ändå bättre när hon sa att hennes man skulle fisa mig vart jag kunde tälta .

        

Denna fågel såg jag när jag var ute med hundarna, någon som vet vad det är för någon?


  

Färdig bäddat för natten


Massor av flugor inne i förtältet, dock inte inne i sovkupén.


  

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards