Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Camilla - 14 juli 2010 22:27

Då var det dags, det är söndag 11 juli och utställning i Gällivare. Start tid i ringen är 7.30 men som tur är gick inte basenji först. Inte många basenji var anmälda endast 4, men det var bara 3 som kom till start. Mina två flickor och en hane från Norge, Ch Kingwanas Epic Walkabout (Bono). Domare för dagen var Göran Bodegård, jag har ställt för honom tidigare och tyckte att han var mycket trevlig. Bono var först ut att dömas och han blev bästa hane utan problem. Han fick CACIB och cert, vilket även gjorde att han denna dag tog sitt svenska championat. Grattis till matte Ida! Där efter var det dax för mina flickor, då de båda går i öppen klass så har jag ju inte möjlighet att visa båda själv men jag hade tur och Ida ställde upp och visade Kassi. De placerades som jag trodde, Ive blev bästa tik med cert och CACIB & Kassi blev tvåa bästa tik. Efter detta var det dags för tävlan om Bäst i rasen. Ive och Bono fick springa några varv innan Bodegård bestämde sig för att det blev Bono som blev BIR denna dag och Ive BIM. Jag är mycket nöjd med dagens resultat. Att ta BIR och BIM kort var inte det enklaste då det var väldigt många knott som bet våra älsklingar.

 


Sen var det bara att vänta på gruppfinalerna, grupp 5 skulle dömas av Per-Erik Wallin. Men tyvärr så blev Bono inte placerad, dock så skötte han sig mycket bra inne i stora ringen.

  



När finalerna var slut åkte Ida och hennes pappa (som var med som sällskap) hem till Norge igen. Jag stannade dock kvar för att se resten av finalerna, skulle ändå inte börja rulla hemåt förän på måndagen.

I grupp 10 tävlade 2 av mina favorit raser och jag kunde inte låta bli att ta kort på dessa vackra hundar när de sprang in.

 

Saluki


Afgahn


Vinnare i grupp 10 blev Afgahnen. Där efter var det dags för BIS finalen och naturligtvis har jag kort på vinnarna.


BIS-5 Tax

 

BIS-4 Australisk Terrier

       

BIS-3 Afgahn

 

 BIS-2 Grand Danois 

 

BIS Västgötaspets             


Denna lilla söta Västgötaspets tog även hem BIS på Stora Stockholm 2009 om jag inte tar fel.

Av Camilla - 14 juli 2010 20:02

Fredagen startade med en härlig sovmorgon, den var behövlig med tanke på att vi satt uppe väldigt länge kvällen före och pratade. Sen var det väldigt bra att få sova länge med tanke på att Ive hörde spöken över allt och boffade stup i kvarten. Det hände inte så mycket under fredagen, men det som hände var att vi gick till hundcaféet i Boden för att fika. Detta är något som jag tycker borde finnas på flera ställen.


Tyke

Även Ola med familj och Nikki gjorde oss sällkap.


På kvällen åkte vi till Agnes och Jennys pappa för att grilla och trevligt sällskap. Tyvärr gick detta besök alldeles för snabbt och det var snart lördag, vilket betyde att det var dags att åka vidare till Gällivare. Lördagen bestod mest av resan till Gällivare och incheckning på Gällivare Camping plus förberedelser inför söndagen då jag skulle ställa ut båda mina tjejer. Själva utställningen har ett eget inlägg då det blev en hel del bilder.

Av Camilla - 14 juli 2010 19:34

Då var det torsdag och efter 2 nätter i Umeå så var det dags att packa ihop och åka till nästa stopp. Denna gång var det redan bestämt vart vi skulle stanna, nämligen Boden. Där bor nämligen Ive's bror Tyke hos sina mattar Agnes och Jenny. Det var ca ett år sedan jag såg Tyke sist, då bodde han hos mig pga av att hans förra ägare inte kunde ha honom kvar. Som tur var öppnade systrarna Agnes och Jenny sitt hem för honom och jag ångrar inte att han fick flytta dit. Gissa om det blev ett glatt återseende.

  

Efter att vi fått in mina saker i deras lägenhet (inge campande i två nätter), så gick vi en promenad till en närliggande fotbollsplan där vi kunde släppa hundarna. Behöver väl inte tala om att det var mycket uppskattat av mina flickor, och så det lekte.

 

Kassi hittade en pinne

   

Trött Tyke.


     


Efter massa bus gick vi ner till älven för att de skulle få dricka lite och svalka av sig. Ive gick inte i närheten av vattnet men det gjorde Tyke.


Efter denna promenad vart det hemmåt för vila och middag. Och nog vilades det ett tag men sen var det full rulle igen.

 


Kvällen avslutades efter att vi hade varit ute på ännu en promenad denna gång med Ola och hans basenjitik Nikki. Naturligtvis så blev det även en fika när vi ändå besökte Ola.        

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards