Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Camilla - 3 juli 2010 19:36

Det beror nog på hur man ser på det hela. Idag har det varit för varmt för min del över 30 grader i skuggan är ju lite väl. Mina hundar gillar inte heller när det blir så här varmt, även om de normalt gillar värmen. Att denna värme inte var bra för Ive fick jag veta med besked och det var inge skoj. Då jag skulle hälsa på mina föräldrar i Västerås passade jag på att åka förbi Björnön för att ta en promenad med hundarna (detta var innan det blev 30 grader i skuggan). Vi hade väl gått i ca 30 minuter och hade börjat gå tillbaka till bilen när Ive inte ville gå längre och jag fick bära henne. Det otäcka var att jag kände hur hon blev mer lelös för varje minut som gick, hon hade fått antingen värmeslag eller solsting.

Som tur var hade jag en flaska med vatten i bilen som jag hällde både över henne och i munnen på henne. Naturligtvis var vi i skugga under denna period. Då hon inte blev nämvärt piggare så var det bara att lassa in henne i bilen på framsätet, där hon låg som en trasdocka. Ner med alla rutorna, öppna takluckan och fläkten gick på högsta varv. Sen bar det av till mina föräldrar där jag fick in Ive i duschen där hon spolades av med svalt vatten, detta gjorde att hon piggnade till.


Nu mår hon bra igen men det gick väldigt fort, bara några minuter. Från att ha travat på som vanligt till att inte vilja stå alls. Och när jag får hälla en flaska vatten över Ive utan att hon reagerar då mår hon inte bra. Nog får man sig en tankeställare. Så alla ni med hundar, var försiktig i denna värme. Även en vanlig promenad kan sluta i katastrof.

Av Camilla - 3 juli 2010 03:26

Hade inte tänkt lägga ut ett inlägg denna tid på dygnet men efter som jag inte har kunnat somna så kan jag lika gärna göra det nu. Fredagen spenderades på stranden tillsammans med goda vänner och hundar, solen sken och det var varmt. Enligt mig så var det kallt i vattnet men jag tog mig i alla fall i en gång, bra gjort av en badkruka som mig.  


Efter ett tag så hörde vi hur det dundrade och upp dök ca 10 hästar/ponnies med ryttare för att bada. Detta var väl skoj ett tag i alla fall, för de envisades med att det enda stället de kunde gå i var precis där vi hade placerat oss. Bara att koppla upp hundarna, blev ganska irriterande efter ett tag då vi inte hade möjlighet att bada eller ens sitta på våra filtar då det var hästar och ryttare överallt. Förstår att de också ville bada i värmen men ganska så respektlöst var det ändå då det fanns andra ställen att gå i på. Nästa gång kommer vi nog inte säga att det är ok för dem att bada precis där vi är. Dock så blev det lite bilder.

   

  



Men när det hade gett sig iväg igen så kunde vi släppa hundarna och börja njuta igen. Mina hundar är inte förtjusta i vattnet så dem fick jag ta med mig ut och släppa för att de skulle svalka av sig i vattnet. Ive tyckte dock att hästarna hade lämnat en väldigt bra gåva efter sig, en hög med hästbajs som hon både rullade sig i och åt av.

      



Någon som verkligen gillar att bada det är Jullan, hom har dock en förmåga att vilja klättra upp på sin husse när han är i vattnet och även andra människor för den delen så det gäller att passa sig.








 

                    


Nä, nu är det dags att försöka sova. Ha det så bra för denna gången    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards