Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

En dag på stranden

Av Camilla - 3 juli 2010 03:26

Hade inte tänkt lägga ut ett inlägg denna tid på dygnet men efter som jag inte har kunnat somna så kan jag lika gärna göra det nu. Fredagen spenderades på stranden tillsammans med goda vänner och hundar, solen sken och det var varmt. Enligt mig så var det kallt i vattnet men jag tog mig i alla fall i en gång, bra gjort av en badkruka som mig.  


Efter ett tag så hörde vi hur det dundrade och upp dök ca 10 hästar/ponnies med ryttare för att bada. Detta var väl skoj ett tag i alla fall, för de envisades med att det enda stället de kunde gå i var precis där vi hade placerat oss. Bara att koppla upp hundarna, blev ganska irriterande efter ett tag då vi inte hade möjlighet att bada eller ens sitta på våra filtar då det var hästar och ryttare överallt. Förstår att de också ville bada i värmen men ganska så respektlöst var det ändå då det fanns andra ställen att gå i på. Nästa gång kommer vi nog inte säga att det är ok för dem att bada precis där vi är. Dock så blev det lite bilder.

   

  



Men när det hade gett sig iväg igen så kunde vi släppa hundarna och börja njuta igen. Mina hundar är inte förtjusta i vattnet så dem fick jag ta med mig ut och släppa för att de skulle svalka av sig i vattnet. Ive tyckte dock att hästarna hade lämnat en väldigt bra gåva efter sig, en hög med hästbajs som hon både rullade sig i och åt av.

      



Någon som verkligen gillar att bada det är Jullan, hom har dock en förmåga att vilja klättra upp på sin husse när han är i vattnet och även andra människor för den delen så det gäller att passa sig.








 

                    


Nä, nu är det dags att försöka sova. Ha det så bra för denna gången    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 13 oktober 2014 16:51

Ja, vädret under helgen i alla fall. Det låg väldigt grå moln, tunga av regn över Sundsvall i helgen. Som tur var så var inte sällskapet och aktiviteterna gråa och trista. Helgen spenderades på hundutställning, i lördags var jag och hundarna i et...

Av Camilla - 7 september 2014 16:01


Lördagen den 30 augusti anordnades Sala Silverman, detta är en triathlon som gåe av stapeln. Kan tala om att det inte är en liten tillställning, den är så populär så att arrangörerna funderar på att anordna den över två dagar istället för en dag. ...

Av Camilla - 16 augusti 2014 21:38


Nu är det dags, hoppas jag      Förra året var tanken att det skulle bli valpar mellan Kassi och Hunter, men tyvärr så blev det inte så. Därför provar jag igen detta år. Om allt går som det ska så blir det valpar i december, och naturligtvis så h...

Av Camilla - 13 augusti 2014 16:50

På semestern det vill säga. Kan väl säga att den har varit bra och även lite mindre bra. Vad som har varit mindre bra och extremt obehagligt, är den skogsbrand som har härjat utan för Sala. I hela 10 dagar brann det innan de fick kontroll och den sp...

Av Camilla - 20 juli 2014 22:15

I onsdags drog jag och ett gäng underbara vänner på en 24-timmars kryssning. Ett jätteroligt sätt att börja semestern med. Självklart så blev det buffé på utresan ? Mycket god mat var det och inte helt fel att avsluta med färska jordgubbar och grädd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards